Kilometre Taşları

1871

Güllü Çelebi tarafından ilk baklava üretimi Gaziantep’te gerçekleştirilmiştir.

Takvimler 1871’i gösterdiği yıl Gaziantepli Güllü Çelebi, Şam’a yaptığı yolculuktan dönüyordu ve aklında orada öğrendiği muhteşem tatlıyı kendi topraklarında yeni baştan yapmak vardı. O zamana kadar Osmanlı saraylarında yenilen ve saray dışına çıkmayan baklava ilk olarak Gaziantep’te büyük dede Güllü Çelebi tarafından yapıldı.

1949

İstanbul Karaköy’de Mustafa Güllü önderliğinde ilk üretim ve satış mağazası açılmıştır. Güllü Çelebi, 40 kat incecik açtığı hamurları mis gibi tereyağı ve şerbetle birleştirdi, Antep fıstığı ile bezedi. Harran Ovası’nın buğdayı ile tül gibi ince kat kat hamuru, dünyaca ünlü Antep fıstığı, saf Urfa tereyağı ve kıvamlı şerbetiyle altın renkli lezzet hazinesi baklava işte böyle doğdu. Baklava, tatlı yiyip tatlı konuşan bir milletin en değerli tatlısını üreten Güllüoğlu ailesinin Türk mutfağına bir armağanı oldu. Güllü Çelebi’nin torunlarından Mustafa Güllü, bu nadide tatlıyı, önce İstanbul’a sonra tüm dünyaya tanıtma azmiyle 1949 yılında İstanbul’da ilk dükkanı açtı.

1993

Güllüoğlu baklavalarına gelen yoğun talep üzerine Mustafa Güllü’nün oğlu Faruk Güllü firmadan ayrılarak Güllüoğlu markasını yurtdışına taşımış, ilk imalat ve satış yerini Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de açmıştır.

Ve Güllüoğlu’nda nesillerdir devam eden baklava geleneği, ailenin 5. kuşak temsilcisi Faruk Güllü’nün ellerinde gerçek bir lezzet imparatorluğuna dönüştü. Faruk Güllüoğlu bugün, geleneksel baklava ve çeşitlerini en iyi lezzet ve kalitede sunan köklerine bağlı ancak bir o kadar da çağdaş bir marka...

1994

Faruk Güllü, İstanbul’daki ilk tesisini Bakırköy’de kurmuştur.

2000

Faruk Güllüoğlu markası tescili kabul edilip Türk patent enstitüsü tarafından resmen marka tescili alınmıştır.

2001

Pazarlama ve satış ağını gittikçe büyüten Faruk Güllü, çalışmalarını 6.000 m² kapalı alana sahip olan, modern ve hijyenik koşullar altında üretim yapan Merter’deki tesislerine taşımıştır.

2005

Superbrands (en iyi marka) ödülüne layık görülmüştür.

2006

Yıllardır vitrinlerinde bulundurduğu ürünlerin haricinde kardeş ürünler de denilebilecek lezzetlerin de üretimine başlayan Faruk Güllüoğlu; helva, reçel ve lokum grubu ürünlerini Lalin markası altında piyasaya sunmuştur.

2009

Kasım Ayında Estonya’nın başkenti Tallinn’de yeni mağazasını hizmete açmıştır. Bakü’deki imalat ve satış mağazası ile kurulduğu ilk günden itibaren yurtdışındaki faaliyetlerine de kesintisiz olarak devam eden Faruk Güllü; Başta Avrupa, Japonya, Birleşik Arap Emirlikleri, Rusya, Ukrayna ve ABD olmak üzere 30 ülkeye baklava ve Lalin Grubu ürünleri ihraç etmektedir. Faruk Güllüoğlu sektöründe bir öncü olarak ilk online satış sitesini kurmuştur.

2010

Mart ayında mağazacılık konseptini dünya trendlerine göre değiştirerek yeni yüzü ve yeni mağazacılık markası olan Faruk Güllüoğlu İstanbul ile değerli müşterilerine hizmet vermeye başlamıştır.

2012

Faruk Güllü gelen yoğun talepler üzerine daha fazla insana Faruk Güllüoğlu baklavalarını ulaştırabilmek adına franchise sistemine girerek büyüme yoluna gitmiştir. Dünya trendlerine uygun hareket ederek kurdukları baklavacılık konseptinin dışında; Cafe&Restaurant konseptini de kapsayacak 4 tipte franchise vermeye başlamıştır. Superbrands (en iyi marka) ödülüne layık görülmüştür.

2014

Türkiye’de 9’u kendi mağazası ve 43’ü franchise olmak üzere toplam 52 mağazalık büyüklüğe erişmiştir. Superbrands (en iyi marka) ödülüne layık görülmüştür.

2015

Türkiye'de kendi mağazaları dışında 50'yi aşkın franchise, yurtdışında 3'ü kendi ve 1'i franchise olmak üzere toplamda 60'ı aşkın mağazası bulunmaktadır. Yurtdışı hedefi öncelikle faaliyet gösterdiği Azerbaycan ve Kıbrıs'taki operasyonlarını, sonrasında ise Avrupa ve Ortadoğu'dan gelen talepler doğrultusunda "Yurtdışı Master Franchise Sistemi" ile devam etmektir. Mart ayında Kıbrıs Lefkoşa'daki mağazasını da hizmete açarak yurtdışı büyümesine devam etmiştir.